P som i Per-Håkans..

Finns miljoner ord jag skulle kunna skriva om dessa människor. Deras glädje dom sprider och energi man får av dom.. Åka själv eller inte spelar ingen roll, för dom är alltid lika glada o trevliga. Dom tar hand om alla sina fans så otroligt bra och är glada.. Jag har nog aldrig stött på ett band som är så sociala o underbara som dom. Och jag som alltid dömt dom efter namnet. Gubbar som kan sin sak men aldrig några jag skulle åka på eller ge energi till.. Men se här, ett halv år senare så är jag helt förälskad i musiken.. Man får sån glädje och jag har verkligen träffat så otroligt härliga människor tack vare detta band.. Man åker från spelningarna med världens leende på läpparna men samtidigt en liten sorg. För då var den glädjen slut..

Deras låtar fastnar i huvudet, dom har en glädje på scen som skjuts ut till publiken och finns nog inte någon som inte har haft minst ett leende på spelningarna.. Deras egna lilla pajas Björn.. Dom är charmiga, dom är trevliga o underbara.. Det blir bara bättre o bättre för varje gång som går och man kan inget annat än att längta tills nästa gång man får se dom på scenen igen.. Utan tvekan skulle jag kunna sätta mig på dagkryssningen för att få se dom en sista gång innan jul.. Jag har sagt det förr o säger det igen, jag ska verkligen sluta döma människor innan jag pratat med dom o allt. För jag ångrar mig inte en sekund att jag började åka på Per-Håkans. Jag har aldrig träffat så underbara människor som dessa människor. 12-13 December 2012 var sista spelningen för i år för mig. Och det är sant men tragiskt.

Per-Håkans är ett gäng med grabbar som spelar härlig musik, bjuder på sig själva o sprider sån glädje runt om sig. Rösterna är tummen upp. Jag vill ha fler spelningar på land o självklart i Stockholms trakten. Men det kanske kommer, jag hoppas att det kommer! Deras låtar går varma här hemma o det är inte bara jag som spelar dom.. Det är Jenniefer o Rasmus också. Fasters små älsklingar älskar att lyssna på Per-Håkans o P-H har gjort ett sjukt bra intryck på barnen. Dom pratar ju om P-H hela tiden... Hur ska man kunna skriva allt om ett band som är så otroligt bra som dom. Och hur ska man beskriva med ord hur underbara personerna i bandet är.. Jag finner inga ord, men jag önska jag gjorde det för att beskriva glädjen man får av dom... Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men vem skulle orka läsa? Jag kan bara skriva/säga med handen på mitt hjärta: Per-Håkans är glädje och jag ångrar mig inte en sekund att jag började prata med dom.. Det är mina egna amatörer o det kommer alltid att vara så.. För det spelar ingen roll vad folk säger o folk tycker.. För mitt liv är musiken o speciellt dansbandsmusiken som finns här ute.. o jag är helt såld på Per-Håkans.. Just nu har dom en vikarie, eller ja dom har väl flera för att Micke är ledig. Men bara träffat en o han gör sitt jobb kanon bra! Så stor tumme upp till Patrik! :)

o självklart ett stort GRATTIS till Micke o Anne som fått tvillingar precis! :)

Over and out från världens gladaste Per-Håkans fjant!!


Världens bästa Per-Håkans!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0